Sabtu, 27 Mac 2010

Bosan....

mata dah penat mengadap buku guyton,
tapi alhmdulillah,berjaya capai target untuk malam nh...
tengah2 mgadap buku,rase bosanla plak.....
bosan sebab kene bace bku...duduk dlm bilik sorang2,...
as usual,my roomate(PAIEN) balik rumahla.
bosan gk dok sorang2 dlm bilik nh.
naseb bek kak zue ade menemani aku dlm bilik nh.
xsunyi skit.
tenang je tengok dan dengar kak zue bace quran,
khusyuk mmbca QURAN,mgulang hafazan nya....
aku kgum dengan pendirian kak zue
...even da dkt nk exam,tp kak zue still masuk ..............xprlu aku mention kot...kak zue ckp,dgn cara masuk..........,dia dpt mengulang balik hafazan dia......kagum dgn kak zue...hehe.
suasana dlm bilik ni jd sunyi,semua orang da tido,termasukla org y menemani aku tadi..tetibe rase nk dengar radio...rezki aku kot,bukak2 je radio,ada diskusi mengenai hakikat untuk bahagia..
so,aku nk sharela skit ape y aku dapat tadi..sharing is caring kan??
hakikat untuk bahagia:
1.terima hidup seadany,iaitu REDHO dgn hidup kita...
dalam kehidupan kita ni,mmg CONFIRM ade hari kita duduk diatas,ade hari kita dibawah...ade hari kita sihat,ada hari kite sakit..ade hari kite bahagia,ade hari kite sedih..mcm roda la kan...walau mcm mane pn dugaan y kite terima,kite kena redho dgn hidup kite.
2.bersyukur:
banyak nikmat y kita dapat,jgn lupa bersyukur...
orang beriman,apabila dia diuji dgn kesusahan,dia sabar dan apabila dia diberi kesenangan,dia bersyukur...
3.jgn terlalu berfikiran negatif...
4.jgn tunggu orang berterima kasih @ terlalu mengharap supaya orang menghargai kita
kerana xsemua orang manusia tahu menghargai,tetapi ALLAH,amat menghargai setiap kebaikan y kita lakukan.....dan ganjaran Allah lebih besar
ini je point y sempat aku catat tadi...sebenarny panjg lagi explanation dia,tapi aku malas nk tulis dlm blog ni...
okay,stakat ni je kot nk kongsi..da malas nk menaip ni...huhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan