Jumaat, 9 Julai 2010

week 1...

Minggu ini:
Saya dan sahabat2 satu batch memulakan minggu pertama kami sebagai pelajar medic tahun 2..
Kami semua dapat rumah tingkat 16
Dpt roomate baru(tasniim)…
N housemate baru + y da penah stu rumah dlu(pain,sof,ani,didi,dilah,achik,gu,tikah)..
Minggu ni saya dan rakan2 amat sibuk dengan program JAKSA dan MSC..
Sibuk menguruskan junior kami dan sibuk dengan banyak lagila perkara y biasanya pelajar medic akn hadapi..
Lecture..belajar..
Kami juga mnjdi mangsa dgn education system y dperkenalkn kpd semua university..
System y lebih menekankn penglibatan pelajar..
Spt kata prof aripin,lecturer kurang @ x mengajar,ttpi pelajar belajar..
Seminar…presentation…self study…
Nway,msti ada advantages n disadvantages of this system..
Build self confidence…team work…open minded..
hopefully berkesanla u kitorang..
N the most important thing,lecturers are able to measure the level of understanding of each student..
I myself,need to prepare with all the things lecturers have given to me…
minggu dpn dah nak kne present biochem n tutorial physio..
Haha…tapi bagi saya,minggu ni saya rasa mcm xdpt menguruskn masa saya dgn betul lg..
Adaptation dgn 2nd year punye lifestyle la kononny…
Tido awal….
Study pun terumbang-ambing lagi..he3..
Semalam,kami jd fasi u junior..
Enjoy sgt2 dgn game y kami sediakn..
Best jugak buli adik-adik ni..
Kesian pun ade sebenarnya..
Junior kitorg kali ni Nampak sgt2 matured dan tinggi dr kami
Malu…malu…
Tp nk wat cmne…
Terima seadanya..
Okla..ckupla stakat ni…
salam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan