Jumaat, 3 September 2010

semalam ke??

Hari ini…
2nd time saya blik ke Terengganu berseorangan…
Pkul 8pagi,4september…saya dan kawan2 y akn pulang ke Kelantan pergi ke hentian putra..
Sampai di hentian putra,kami berpisah krn bas dyorang pukul 10 pagi dan saya pula pukul 12.30 tghri…


Xtau mana nk tuju,saya melangkah ke surau….tp pak guard kt situ ckp,surau tutup sbb bimbg surau tme kosong akn jd tmpt penagih…mgkin pak cik tu kesian tgk saya sorang2,dia bg kebenaran u sy stay dlm surau smtara tggu bas…then,dy kunci dr luar…u kselamatan…alhmdulillah…

hrp2 pak cik tu ingt u dtg bukak balik pintu ni…pnjangla plak intro..huhu…
semalam,saya lihat langit sangat cerah….semalam adalah malam ke 25..mlm ganjil dmana mmpunyai probability y tinggi u lailatul qadr..


25 ramadhan.....
Hari ini,pagi ini,dan sekarang…matahari seakan-akan malu untuk keluar…mendung je cuaca…
Xpanas sgt dan x sejuk sangat…angin sempoi2 bahasa….tenang sungguh…tambah2,duduk kat surau ni,jauh dr bunyi bising y teramat sgt….saya teringat article y dbaca..antara tanda2 lailatul qadr,keesokan hari lailatul qadr,cahaya matahari akn pudar…xterlalu cerah….cuaca mendung je…tp xhujan pun…samalah mcm keadaan sekarang….ya ALLAH,adekah lailatul qadr berlaku semalam???
Wallahualam…tiada siapa y tahu…knp ALLAH rahsiakn bila turunnya lailatul qadr??sbb DIA xnk kita jadi hipokrit…xnk kita hanya bersungguh-sungguh beribadah pada SATU MALAM sahaja…yela,benda y MAHAL NILAINY..PAHALA BERSAMAAN BERIBADAH U 1000 bulan=83 thun,3 bulan…mstilah perlukan usaha u dapatkannya…mstilah bersungguh-sungguh u dptkn ny…
Ya ALLAH,skiranya waktu smlam bley diputarkan,ingin aku kembali pada waktu semalam…
beruntungla bagi sesiapa y mnghidupkan lailatul qadr!!

Semoga kita terus berusaha u dptkn lailatul qadr dlm ms beberapa hari je lg y tinggal ni…

Okla..dah nk naik bas….nnti xpasal2 kena tinggal…XNAK kene tinggAl…aku sangat merindui kmpung halaman ku..sangat merindui mak ayah dan adik beradik…sangat merindui suasana d rumah…
Ok.wassalam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan