Rabu, 15 Disember 2010

biasa y luar biasa....

Aku tidak faham mengapa Mereka melihat aku pelik
Dan aku pula melihat mereka lagilah pelik..
Adakah kerana aku berpakaian mengikut syariat,itu dianggap pelik???
Ah,mungkin bagi mereka,aku tidak pandai berfesyen..ketinggalan zaman…
Bila aku berada disitu,aku merasakan aku sangat terasing..
Seolah-olah berada di negara barat..
Dan kadang-kadang,
Seperti makhluk asing dr planet marikh..
Padahal aku berada di Malaysia,
Sebuah Negara islam…
Kadang-kadang,aku tidak dapat membezakan
Mana satu melayu y beragama islam..
Kerana kulihat mereka sama sahaja..
Islam hanya pada nama dan ic..
Hmmmm….
Diluar sana,bercouple itu dianggap biasa
Dan tidak bercouple itu dianggap luar biasa..
Adakah aku y luar biasa atau merekakah y luar biasa??
Dunia hari ini..
Y baik dianggap luar biasa
Dan y buruk dianggap biasa…
Dunia akhir zaman…
Segala-galanya menyimpang…
Tp aku akn tetap dengan pendirianku..
Mengikut segala y disuruh dan meninggal segala y dilarang..
Semoga aku tidak tersesat dalam dunia y penuh kepura-puraan ini..
Dunia y dianggap syurga bagi mereka y ingkar pd kalimah
Tiada Tuhan selain ALLAH dan nabi Muhammad itu pesuruh ALLAH…
Dan semoga aku dijauhkan drp fitnah DAJJAL…
ameen...
glen view villa,6.00 ptg,15 dicember 2010..
-hamba ALLAH-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan