Sabtu, 13 Februari 2010

mAsyaRakaT haRI ini sEmakin kEJam??


siapakah y harus disalahkn?ibu bapa,guru-guru,rakan,masyarakat @ diri mereka sendiri??

berita utama y di siarkn d TV3 tadi amat mengejutkn saya dan ahli keluarga y lain..

SEORANG BAYI DITEMUI MATI DI BAKAR DI DALAM TONG SAMPAH!!!

Ya ALLAH,amat menyedihkn dan tak boleh dterima akal...kejadian ini berlaku d kuala krai,kelantan..bayi tersebut dikatakn dibuang oleh seorang REMAJA,disyaki cuba menutupi perbuatan keji y dilakukan selama ini....

dan baru-baru ini juga kita dgemparkn dgn kejadian pembunuhan y berlaku d DUYONG,terengganu..Seorang ANAK telah membunuh AYAH dan mncderakn abg..

Cukuplh dgn 2 contoh kes d ats,kita dapat melihat betapa KEJAM ny masyarakat kita pada hari ini...Ya Allah,mcm manalah bayi y tak bersalah,y suci,REZEKI dan AMANAH y diberikn ALLAH,dilayan sebegini rupa??

di manakah nilai KASIH SAYANG & SIFAT PERIKEMANUSIAAN y sepatutny ada dlm diri masyarakat??Haiwan seperti KUCING pun amat menyayangi anak-anakny,tetapi segelintir MANUSIA hari ini,fuh,lebih TERUK dr HAIWAN...ape nak jadi masyarakat kita hari ini??

ada pasangan y sudah berkahwin lebih dr 2 tahun tak dikurniakn ANAK,MACAM2 iktiar dilakukan,smpai sanggup habis ratusan ringgit semata2 untuk mendapatkn anak..tapi yang dah ADE ANAK,sanggup BUANG & BAKAR ANAK..ape nak jd pd masyarakat kite hari ini,terutamany REMAJA??

keluarga y telah kematian AYAH,amat terasa kehilangan ketua keluarga...y slama ini mencari rezeki untk mereka..mereka amat menghargai AYAH..tetapi,ape y trjdi bru-bru ini Anak sanggup membunuh AYAH,Memang tak dapat diterima akal.langsung tidak menghargai pengorbanan AYAH..

Kite sbg manusia,ciptaan ALLAH Y TERBAIK,spti y dinyatakn dalam QURAN,spatutny menggunakn AKAL y dkurniakn untuk membezakn mana y baik & buruk..bukan sebalikny..
FIKIR-FIKIRKNLAH..
SEMOGA KITA TIDAK TERMASUK DALAM GOLONGAN Y DMURKAI ALLAH.....

1 ulasan:

  1. btol ckp trah...terase kehilgn ble tiade ayh disisi...rase cm nk bunoh je mamat yg bunoh ayh die...

    BalasPadam