Selasa, 16 Februari 2010

sAya tAK kISah Ape...


1. orang lain nak CAKAP pasal saya

2..orang lain nak PANDANG pada saya(buruk @ baik),saya x kisah sebab bagi saya,pandangan
Allah itu lebih penting..kadang-kadang,kite boleh jd GILA kalau ikut pandgn orang...

3. Tanggapan orang lain terhadap saya..

4. bila orang salah ANGGAP pada saya

5. orang nak FITNAH terhadap saya.hakikatny,kite perlu selidik dahulu sebelum nk melemparkn fitnah

6. bila saya GAGAL krn bagi saya,melalui KEGAGALAN kite dapat bangkit semula..orang y dah biase dgn kegagalan mempunyai lebih banyak PENGALAMAN & kelebihan y tersendiri.
cth:dia tidak mudah rasa putus asa & kecewa apabila berhadapan dgn kegagalan,malah,kegagalan itulah y menjadi pendorong untuk dia terus bangkit...

7.bila orang lain "PULAUkn" saya

8. bila orang nak TEGUR saya..saya akn cuba ubah ape y saya mampu ubah..

9. bila orang benci pada saya..mungkin,ade somethingwrong y buat org lain benci pada kite..cuma,kite berusahalah untuk berubah..

hakikatny,kehidupan kite mmg tidak akan lari dari pelbagai UJIAN..melalui ujian,kite dapat belajar banyak bende y kadang-kadang orang lain tidak merasainy..melalui ujian juga,banyak pengalaman y kite dapat..melalui pengalamanlah,akan membuatkn kite lebih MATANG dalam membuat sesuatu keputusan..

kadang-kadang,kite mengharapkan seorang TEMAN y akn sentiasa bersama kite dalam ape jua keadaan..namun,sebalikny pula y berlaku...mungkin,ALLAH nak menguji kesetiaan seorang SAHABAT..

Kadang-kadang,penat kite fikir,di mana kesalahan kite..
Tapi,kite kene ingat,ALLAH y berkuasa menetapkn HATI seseorang...kebencian dan kasih sayang,semuany di gerakkan oleh HATI kite..
oleh itu,sentiasalah berdoa agar ALLAH tetapkn HATI kite & jagalah hti kite...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan