Selasa, 27 April 2010

sAat iTu pAsti tiBa...

kematian demi kematian y berlaku berturut-turut(5 kematian), dalam tempoh 2 minggu ni membuatkn aku rasa kematian itu semakin hampir dgn ku...

minggu lepas:di saat kesibukan aku dalam membuat persedian untuk final xam,aku menerima 2 mesej drp kwnku(ex-shams)...mesej ttg kematian adik kawan aku y juga EX-SHAMs..usia baru mencecah 18 thun...masih muda...tapi sayang,dia telah kembali ke rahmatullah ketika dalam perjalanan ny ke HUSM kubang kerian kerana menghidapi leukemia sejak kecil...

selepas itu,pada malam berikutny,aku menerima satu lagi mesej drp orang y sama..memberitahu aku ttg kematian ustaz CHIK,bekas PK HEM SHAMS kerana menghidap penyakit jantung..dia meninggal dunia d IJN...

selepas tu,pd malam sabtu kalau x silap,housemate aku(zati) datang kat bilik aku dan memberitahu aku bahawa nenek kpd sepupuny,kak mizah y juga senior kita(3rd year) telah kembali ke rAHMATULLAH...y sedihny,time ni,kak mizah tidak dapat hadir dan menatap wajah nenekny buat kali terakhir sebelum di tanam ke dalam liang lahad krn dia berada d JORDAN..

minggu ni:kawan kepada kawan aku(hasanah-angah) juga telah meninggal dunia kerana terlibat dalam satu kematian d sabah(xingt name tmpt tu)..usia br 20 thun..
angah ckp,sehari sblum kematian,arwah ada menulis perkataan BYE dlm FB..

dan y terbaru,nenek kpd sahabat aku(ZUHAIRAH) pun telah meninggal dunia kerana sakit tua..
zue slalu cerita kat aku,tiap2 minggu dia balik sebab kene pergi hospital,melawat nenek dia y sakit...dia jg ada cerita,cuti ni,mak dia mmg da cop kn dia untuk jaga nenek dia d hospital..macam2 lagila dia cerita pasal nenek n atuk dia kat aku..tapi,td bila aku htr mesej tny keadaan nenek dia,dia ckp,nenek dia da xda..innalillahiwainnailaihirojiun...smga dia sabar menghadapiny...

AL-FATIHAH...semoga semua arwah ditempatkn dalam kalangan orang2 y soleh..

daN kita y masih hidup kat ats dunia ni,ambil pengajaran ats kematian tersebut...
smoga kita dapat mati dalam keadaan HUSNUL KHOTIMAH dan jauh dari SU'UL KHOTIMAH..AMEEN...dan ingatlah,sesungguhny orang y paling bijak adalah orang y slalu mengingati mati n salah satu cara nk bersihkan hati ialah dgn banyak2 mengingti MATI..

WALLAHUALAM....

1 ulasan:

  1. trah..
    sede kte ble ingt balik..
    xp la, dpt jage atok kt kg skrg pn da ok. Atok slalu duduk kt tmpt duduk nenek..Slalu ckp da xd sape temankn atok..sede dgr..
    atok ckp, 4 da rest of my life, i'll b with u..i'll stay by your side honest n true..^_^

    BalasPadam