Isnin, 31 Mei 2010

Aku kEcEwa dgn israel!!

Aku kecewa!!sangat 2 kecewa dan sedih dgn tindakan rejim zionis y menyerang kapal y mmbawa bantuan seperti makanan,ubat-ubatan,simen dan bantuan lain untuk keperluan seharian rakyat palestine..wahai tentera2 israel,kapal ini hanya membawa keperluan seharian!!bukan membawa senjata..knp mereka dilayan sebegini??kenapa menyerang mereka seperti mereka ingin menyerang israel??mereka xmembawa senjata api pun...knp mereka di serang??Ya ALLAH,kejam betul rejim zionis!!

please visit these websites for more information!!..
http://www.youtube.com/v/xFEBbDkyrqQ

http://counterpunch .org/cook0531201 0.html

Dilaporkan sekurang-kurangnya 20 daripada aktivis di atas kapal tersebut meninggal dunia dan 30 cedera akibat serangan tersebut awal pagi tadi.
Konvoi Bantuan Kemanusiaan Antarabangsa itu diketuai oleh sebuah NGO dari Turki iaitu Insani Yardim Vakfi (IHH) dan maklumat terkini mendapati kapal induk Mavi Marmara telah diserang oleh angkatan laut Israel.

Konvoi itu membawa kira-kira 15,000 tan barangan bantuan kemanusiaan. Seramai lebih 540 orang menaiki kapal Mavi Marmara, termasuk ahli parlimen, ahli akademik, petugas media, ulamak, seorang kanak-kanak berumur kurang daripada satu tahun dan juga seorang warga emas berumur lebih daripada 80 tahun.

Perbuatan rejim zionis ini boleh aku ibaratkn seperti binatang!seperti dalam iklan,kalau korang perasanla”DALAM DIRI HAIWAN,TIADA MANUSIA!TAPI DALAM DIRI MANUSIA,ADA HAIWAN(SIFAT)”..ha!!sesuai sekalila dengan tentera israel ni..langsung tiada sifat perikemanusiaan..

Ya ALLAH,aku tiada kekuatan untuk mengangkat senjata menentang israel!!hanya doa mampu ku berikan..Ayuh sahabat2 sekalian,kita sama2 buat solat hajat dan doa qunut nazilah supaya Allah melindungi anggota misi kemanusiaan ke Gaza.
Kita minta umat Islam seluruh dunia berdoa dan munajat supaya konvoi sukarelawan itu terselamat dan Israel laknatullah segera dibalas Allah," dan doa supaya rakyat palestin diberi kekuatan untuk berhadapan dengan tentera israel...sesungguhny,doa adalah senjata bagi orang2 mu'min...




di malaysia pula...

Aku kecewa dgn tindakan kerajaan meluluskan kegiatan judi bola sepak dgn memberikn kpd kumpulan Berjaya corporation berhad y dimiliki tan sri Vincent tan chee yioun.
Aku kecewa dgn tindakan timbalan menteri kewangan,Dato awang adek y sekarang ini tgh mempertimbangkan kemungkinan mengeluarkn lesen pertaruhan ketika piala dunia 2010.Beliau memberi alasan,ia wajar dilesenkan bagi mengelakkan drp berleluasanya aktiviti perjudian dan pertaruhan haram di Negara ini..aku rasa,ble bg lesen,makin byk org berjudi adela coz mcm da bg green light!!


alasan lain,bila luluskan lesen tu,cukai y kerajaan dapat,boleh di salurkan kpd bidang sukan!!wah2!!duit haram tu,nk salurkn untuk pembangunan sukan??klu mcm tu,smpai ble2,sukan Malaysia xkemana..mane x ny,duit haram,mane berkatnya??klu ye pun nk tlg sukan Negara,byk lgi cara lain bleh guna..


Kita sebagai sebuah Negara islam,sepatutnya tahu mana y halal,mana y haram,mana y baik dan mana y buruk!!Adakah krajaan bertindak untuk kepentingan cukai semata-mata atau untuk kepentingan masyarakat bukan islam??kepada menteri2 y berkenaan,cubala fikir balik keputusan anda...Hmmm…kecewa…..

p/s:aku xdpt menahan rasa kecewa aku ni..jadi,aku rasa,dgn mnulis post dlm blog ni,aku dapat luahkan segala perasaan aku ni...walaupun aku tahu,kutuk-mengkutuk x mndtgkn kesan pd israel,tp aku nk jugk tulis..express my feeling..huhu..

7 ulasan:

  1. Name pun Israel.. xkan la nak layan elok2.. bagi bunga api tyme konvoi tuh sampai...

    BalasPadam
  2. tukar saje kerajaan baru,,
    musnahkan kerajaan yg bersekongkol dengan israel,,
    tugas orang muda
    undi kita untuk kerajaan yang mampu memboikot israel,,

    BalasPadam
  3. elok kot tajok entry nie,,
    saya kecewa dengan kerajaan yg masih bersekongkol dengan israel,,
    sangat kecewa kerana membazirkan duit rakyat untuk mengupah syarikat israel bagi menjadi penasihat kerajaan,,
    sangat kecewa,,

    BalasPadam
  4. to eman n ummu,thanks 4 d comments!!

    BalasPadam
  5. israel laknatullah bakal mendapat pembalasan Allah. mereka bermaharaja lela di dunia sahaja, di akhirat nanti tunggulah pembalasannya!
    allahuakbar!!

    BalasPadam
  6. Biarlah marah menjadi penggerak amal-amal kita. =) Antaranya: Belajar bersungguh untuk menjadi doktor yang berkhidmat kepada ummah dan Palestin.

    BalasPadam
  7. kak hanis:
    btul tu..di akhirt nnti bls amt pedih

    ammar:
    insyaALLAH

    BalasPadam